The Bake House

Alla inlägg under december 2012

Av Lina - 31 december 2012 19:15

2013 snart då! Jippie! 

Jag är ledsen att det har blivit så dålig uppdatering denna månaden men jag har inte bakat typ någonting   

Om man gemför förra året så är det typ dubbelt så mycket uppdatering men ändå ;)

Ni får kolla busfoto.bloggplatsen.se istället där är det mycket mer uppadering.

 

Instagram: linahakansson99

Kik: lina.hakansson

 

Här är en bild på mej just nu:  

Av Lina - 30 december 2012 15:30





Den här fick jag i julklapp, pralin kit om man säger så  

Först ut var mörkchoklad med smak av apelsin  

Eftersom den blev helt misslyckad av någon andledning så smälte jag blockchoklad istället, både mörk och ljus  

Praliner med bara en mandel i  

Nu kommer något som inte är färdigt än, jag hann inte göra det innan jag åkte till mamma. Och det ska bli praliner med lemoncurd innehåll. Men får se hur det blir ;)  

Kitet finns att köpa på Lagerhouse. cirka 190 kr tror jag. Då får man själva kastrullen eller vad man ska säga och 3 stycken formar! 

 

Lycka till

// Lina

Av Lina - 22 december 2012 20:48









       

Praliner

   

Ischoklad


         



 

"Cornflakeskakor"


 

Knäck


  

God jul! 

Lite samlade bilder under veckan som gått. Pepparkakor, "praliner", cornflakeskakor, ischoklad och knäck! Smakerna på pralinerna är mint, apelsin,kokos och nötter.

Receptet på pepparkakorna var i förra inlägget så det behöver jag nog inte lägga upp igen. 


Praliner: Mint: Antingen pepparmintsolja eller klippta After Egiht bitar.

Apelsin: Aplesinskal

Kokos: kokosflingor i

Nötter: valfri nöt i (tex, mandel eller hasselnötter)

Chokladen: Mörk OCH ljus blockchoklad hälften av varje.


Lycka till

// Lina






Av Lina - 14 december 2012 20:50

               

Ebay är bland den bästa hemsidorna som finns! Alla dem grejorna i början fick jag för 30 kr, allvarligt. Är så himla glad. Det är 4 maller och en chokladpenna! :D

Idag har jag även gjort pepparkaks deh! Så nice alltså, men känner mig väldigt sen för ja har inte köpt NÅGRA julklappar än! Men det ska jag göra imån   

Lina

Av Lina - 11 december 2012 18:54

           

Nu är julstämningen igång! Underbart! Älskar verkligen förberedelserna till jul, men måste verkligen börja köpa julklappar    

Receptet är precis som lussebullar! Bara att man inte har någon saffran och har i mer kardemumma och sedan göra dem till bullar!

Dem var verkligen jättegoda   

 

Tjao!

// Lina

Av Lina - 2 december 2012 18:42

           

Lussebullar är nog det godaste fikat ever!   

Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards