The Bake House

Alla inlägg under juli 2011

Av Lina - 30 juli 2011 19:44

  Idag hade jag och min kompis sanna inget att göra så då bestämde vi oss att baka nått lätt när mina föreldrar inte var hemma! Så det blev kladdkakemuffins! I olika formar! Igentligen skulle det bara vara stora men vi hade inte tillräkligt med stora formar så det fick bli några små också! Men de blev värkligen perfekta ( eller rättare sagt som "vi" ville ha dem) Och vi ville ha dem kladdiga i mitten fast det skulle inte "rinna ut" men det är ju olika vad man tycker :)

Så först bakade vi de små sen de stora iugnen.

     


 Här är det smarriga receptet.

Ca 12 muffins

2 st ägg

2 ½ dl socker

4 msk kakao

1 ½ tsk vaniljsocker

1 nypa salt

100 g smält smör eller magarin

3 dl mjöl


1. Vispa äggg och socker pösigt, tillsätt sedan resten av ingredienserna och rör till en slät smet.

2. fyll formarna och gräddda i mitten av ungnen i ca 10 min i 175 C.

3. Titta till muffinsarna då och då för det går snabbt att grädda dem.


Ett snabbt enkelt och gott recept på ett par kladdiga muffins :P


Av Lina - 28 juli 2011 18:42

Hej! Idag har jag försökt bakat "monster cupcakes". Jaa det blev faktiskt rätt bra, Jag bakade "Amerikanska chokladmuffins" igentligen ska det vara frostning på muffins  men hade inte tillgång till det... Så jag gjorde glasyr med flädersmak, Man tar 1 dl florsocker och några tsk saft (vilken som helst) Men det beror på hur lös man vill ha glasyren. Till ögon hade jag flingor (frukosthjärtan) och till mun digestive kex. Fast de ser lite ledsna ut men ändå :)


       

Här är receptet på muffinsen!



Amerikanska
chokladmuffins




8 st amerikanska muffins

4 dl vetemjöl
2 dl socker
4 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 nypor salt
1 dl mörk kakao eller vanlig
150 g choklad enligt smak eller  eller M&M (behövs inte om man inte vill)
3 dl mjölk
1 dl olja
1 ägg


Blanda de torra ingredienserna i en skål och resten av ingredienserna i en
annan. Blanda mjölkblandningen lite åt gången med de torra ingredienserna till
en jämn smet. Tillsätt eventuellt nöt eller choklad hacket. Ifall man vill ha
ett chokladhjärta till muffinsen lägger man en hel bit choklad på smeten i
muffinsformen. Ifall man använder aluminium formar för amerikanska muffins
lönar det sig att smörja in dem lite med olja. Fyll muffinsformar till drygt
hälften/två-tredjedelar av formen, lägg eventuellt på en chokladbit, och grädda
i 175 grader i 15-20 minuter.


Av Lina - 24 juli 2011 15:49

Idag har jag tränat lite på en present till en kompis, hon ska få cuocakes. Så här är Receptet :)
Cupcakes 8 stora eller 12 små
 
100 g smör
2 st ägg

1.5 dl strösocker

1 tsk vaniljsocker

2 dl mjölk

1 cintron (skalet)

4 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 nypa salt

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du
vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.


2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker
poröst.


3. Rör ner smält smör, mjölk och rivet
citronskal.


4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och
rör ner i smeten.


5. Placera ut pappersformar i en
muffinsplåt.


7. Grädda i mitetn av ugnen cirka 10 minuter
eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti. (Provstick med en
potatissticka, den ska vara helt torr när när du dragit ut den)

8. Jag sätter alltid mina formar i en
muffinsplåt när jag bakar muffins. Utan plåten så flyter pappersformarna ut och
de tappar de lätt formen. Med plåten som stöd för formarna får man höga och fina muffins!


När det står varmluftsugn i receptet men du bakar med vanlig ugn,
höj temperaturen på din ugn med runt 20- 25 grader så blir det bra.


Cream cheese frosting (typ glasyr)

Ingredienser

60 g mjukt smör


5 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

1 msk färskpressad citronsaft

100 g Philadelphiaost

Några droppar valfri karamellfärg

Gör så här:

1. Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och
citronsaft krämigt.

2. Vispa i Philadelphiaosten.

3. Färga glasyren i olika färger med
karamellfärg eller behåll den vit.

4. Bred den på cupcakesen och garnera med
strössel.

Av Lina - 24 juli 2011 15:15

Jag själv hade russin i.Idag var jag minsann havre sugen :)

Så jag bakade Klassiska havre kakor! Jaa... Klassikskt alltid gott :)

Klassiska Havrekakor ca 24 st
115 g osaltat smör
2 ½ dl muscovadsocker ( går lika bra med vanligt strösocker)
1 stort ägg uppvispat
1 msk mjölk
½ tsk vaniljsocker
1½ dl mjöl
4½ dl havre gryn


Ändvänd bakplåtspapper eller lätt smörjda bakplåtar




Gör så här:


* Blanda smör, socker, ägg och vaniljsocker i en skol och vispa kraftigt med
elvisp eller handvisp. Tillsätt mjöl och havregryn och blanda väl med sked.

*Grädda i ugnen på 180 grader i 12-15 min tills kakorna är bruna runt kanterna.


Om man vill ha en variation kan man ha i:
* Torkad frukt ( russin, körsbär, tranbär eller blåbär)
* Mandel
* Hackad choklad
* Kanel




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards