The Bake House

Alla inlägg under juni 2013

Av Lina - 11 juni 2013 19:47

   

I söndags så bakade jag och min käre far en otroligt god limepaj. Och ja, den var verkligen jättegod! Pajen var gjord på lime och kondenserad mjölk. Så den smakade lite kola aktigt men ändå fräscht. Det ända var att den  var liiite för söt! Men, det är ju bara gott....   

Receptet kommer lite senare för jag har inte länken till hemsidan än!

Puss på er   

//Lina

Av Lina - 7 juni 2013 18:29

     

Det här är valiga rarbarber muffins med lite kokos som dekoration.   

Recept: 

Rabarbermuffins

Ugnstemp: 200 grader Varmluft: 175 grader

100g smör eller margarin

1½ dl socker

4 ägg

5 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 tsk vaniljsocker

1 dl mjölk

Fyllning:

3 rabarber stjälkar 

Lite kockos

Gör såhär:

Rör matfettet och sockret poröst.

Tillsätt äggen en i taget under karftig omrörning.

Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Rör ner blandningen i smeten och tillsätt vätskan.

Fyll hälften av muffins formarna och strö över lite kockos. Efter det så häller du upp till så smycket smet du vill ha i din muffins form ocjh tryck i lite rarbarber bitar och strö till sist på ännu mer kockos. Grädda mitt i ugnen i 15-20 min. 

 

Här är en klassisk kladdkaksmuffins som är toppad med kockos. Denna omgången av muffins blev verkligen perfekt bakade, det var stora formar och dem var inne i cirka. 10 min.   

Recept:

Kladdkaksmuffins

Ugnstemp: 200 grader Varmluft: 175 grader

100 gram smör eller margarin

2 ägg

2½ dl socker

1½ tsk vaniljsocker

1 krm salt

4 msk kako (gärna lite mer)

2 dl vetemjöl

½ tsk bakpulver

Lite kockos

Görsåhär: 

Ställ vecklade pappersformar i en långapanna eller på en plåt.

Smält matfettet och låt det svalna.

Vispa ägg och socker pösigt.

Tillsätt de övriga ingredienserna.

Blanda till sist i matfettet.

Fördela smeten i formarna och häll på lite kockos.

Grädda mitt i ugnen i cirka.10 min

 

Det här är en ny bild på mig. Men lycka till men muffinsen iaf! Tjao!   

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards