The Bake House

Alla inlägg under maj 2013

Av Lina - 25 maj 2013 21:46

       

Jävlar vad längesen jag uppdaterade bloggen, har ingen seriös andledning. Har varit ganska mycket i skolan men egentligen har jag inte orkat. Men om ni vill ha mer uppdatering om mitt liv så ska ni besöka denna bloggen som jag har med min kompis: http://www.nattstad.se/busfoto

Men kakan var verkligen superlätt att göra och otroligt god. Luftig och smakrik. Receptet kommer ifrån boken "Hembakat" som tidningen Hembakat har gjort. Men jag skriver upp receptet iaf.


Rarbarberkaka 

2 ägg

1 ½ dl strösocker

2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

Fyllning:

2-4 stjälkar rarbarber, skuren i bitar

lite smör

pärlsocker

Gör såhär: 

1. Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg och socker pösigt.

2. Blanda mjöl och bakpulver. Blanda ner det i äggsmeten.

3. Smörj och bröa en rund form med löstagbar botten, ca 23 cm i diameter.

4. Häll smeten i formen och tryck ner rabarberbitarna, ganska tätt

5. Skiva över lite smör med en osthyvel på kakan och häll över lite strösocker. 

6. Grädda kakan i mitten av ugnen i cirka 30 min. Känn med sticka om den är klar. 

Servera gärna med lite glass till!


Lycka till

//Lina


Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards