The Bake House

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lina - 31 oktober 2012 23:21

     

Blev själv väldigt nöjd med det. Jag menar för att har gjort det på typ ½ timme så var den rätt fin.

Jag använde mig av stämplar,pennor,dubbelhäftade dynor och Distress ink.

"Eaeth, sun, water and love thats all you need to grow"


Skriv gärna vad ni tycker i komentarerna och vad ni tycker jag ska ändra. Och den kan vara allt ifrån min header och bloggens utséende till skrivstilen....


Det blir ett kort inlägg men har det så super bra   

// Lina

Av Lina - 31 oktober 2012 21:45

     

Receptet är en helt vanlig tigerkaka fast man bara river i lite apelsinskal. 

Det blev verkligen jättegott. Rekomenderar.


// Lina

Av Lina - 31 oktober 2012 21:27

 

 

Yes! I'M BACK

Om du nu undrar varför jag är tillbaka det är för att den andre bloggen handlar mer om mig och min kompid liv och inte om min hobbie liksom.

Men nu så ska bloggen uppdateras med jämna mellanrum   

Det kommer ett inlägg redan idag   

 

 

Besök gärna bloggen om mitt liv oxå: busfoto.bloggplatsen.se

 

Pöss pöss

// Lina

 

 

Av Lina - 1 oktober 2012 19:35

                


Igår gjorde jag lite söndags fika, björnbärspaj. Vi "odlar" ,eller vad man säger, det hemma. Det röda ser ut som hallon men det är oxå björnbär, björnbär kan bli så när man fryser dem nämligen. 

 

Kaksmuledegen gjorde jag lite på fri hand. 

200 gram smör/margarin

½dl socker

2 tsk vaniljsocker

3 dl mjöl

ca ½-1 dl havregryn om man vill ha det sen är det bara att nypa ihop. Björnbären är väldigt rinniga om man har de frysta så ha i potitsmjöl+socker och strö över innan ni lägger på smudegen. Vi hade ungefär 3 tsk potatispulver men det var alldeles för lite. Ni får döma sjäva men min paj blev väldigt stor iaf. Ungn: 200 grader

tid: ca 20-30 min

 

Lycka Till <3

// Lina   

 

Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards