The Bake House

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Rabarber rulltårta med halloncurdgrädde

Av Lina - 27 maj 2012 18:43

Jepp det var min mammas morsdags fika. Den var jättegod jag tycker verkligen att ni ska prova göra det, men man behöver inte ha halloncurdgädde till man kan även ha vanlig grädde eller glass. Sen så fick hon ett jätte fint rosa trevåningsfat av mig och min syster.


Min lillasyster som lääängtar efter att smaka på tårtan, elr kanske inte tåtan utan godisarna uppepå ;)

       

MUMS VA GOTT! ^.^


Receptet på rabarber rulltårtan:  http://www.kokaihop.se/recept/rabarberrulltarta


Halloncurdgrädde: Jag blandade halloncurd med grädde, super enkelt. 

såhär ser burken ut:    Köpt på "Spice and tree" 80 kr (köpte den för halva priset) Fast den smakade inte så mycket hallon, vädigt annolunda.


Gelé hallonen köpte jag från "Lagehous" (ursäkta stavningen) ca.40 kr


Mammas morsdag present:

 

Köpt på "Önska" Riktigt fin TIPS!


Lycka till / Lina  

   




               


 
 
felicia

felicia

23 juni 2012 18:18

hej du! din blogg e jätte bra!

http://www.blueegirl.bloggplatsen.se

Lina

23 juli 2012 14:31

Vad bra att du gillar den, och från och med nu ska jag uppdatera den oftare :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 11 juni 2013 19:47

    I söndags så bakade jag och min käre far en otroligt god limepaj. Och ja, den var verkligen jättegod! Pajen var gjord på lime och kondenserad mjölk. Så den smakade lite kola aktigt men ändå fräscht. Det ända var att den  var liiite för söt! ...

Av Lina - 7 juni 2013 18:29

      Det här är valiga rarbarber muffins med lite kokos som dekoration.    Recept:  Rabarbermuffins Ugnstemp: 200 grader Varmluft: 175 grader 100g smör eller margarin 1½ dl socker 4 ägg 5 dl vetemjöl 1 tsk bakpulver 1 tsk vani...

Av Lina - 25 maj 2013 21:46

        Jävlar vad längesen jag uppdaterade bloggen, har ingen seriös andledning. Har varit ganska mycket i skolan men egentligen har jag inte orkat. Men om ni vill ha mer uppdatering om mitt liv så ska ni besöka denna bloggen som jag har med ...

Av Lina - 1 april 2013 19:41

Ja, idag så kom kusinerna och då bjöd vi på marängtårta med vaniljvisp blandat med kakao. Det var jättegott och busenkelt. Det föreslår jag verkligen!                 Receptet hittade jag genom en person i gruppen "Baka" på dayviews. (htt...

Av Lina - 24 mars 2013 17:12

      Idag så har jag bakat en variant på syltkakor fast jag tillsatte lime! Egentligen blev dem inte alls som jag hade tänkt mig! För dem blev inte som i tidningen men jag tror att jag gjorde lite stora, haha.  Men i receptet i tidningen så...

Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards