The Bake House

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Lina - 6 september 2012 21:06

     

Idag fick jag 1 timmes sovmorgon, med andra ord vi började lektionen 9:40, så då passade jag på att göra något annorulunda. BLÅBÄRSGRÖT! Och det var hur gott som helst. Jag hade i hälften blåbär och hälften hallon. Det blev jättegott. Så det föreslåt jag eftersom att frysta blåbär smakar inte så himla mycket. En redig helgfrukost alltså med en rostmacka till kanske? (;



Blåbärsgröt  (1 portion)

1 dl havregryn
2 dl vatten
1 dl blåbär, frysta (jag hade hallon och blåbär blandat så jag tog det istället)
1 krm salt
 
Lägg havregryn,vatten och salt i en kastrull. 
Koka upp på medelvärme och låt koka i några minuter under omrörning.
Lägg de frysta bären och låt sjuda i ytterligare någon minut under omrörning.
Servera gröten med mjölk. Ev. färska bär.
 
Lycka till!



Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards