The Bake House

Alla inlägg den 25 juli 2012

Av Lina - 25 juli 2012 18:41

     

Väldigt goda rödvinbärsrutor. Inte för syrliga och inte för söta utan perfekta, enligt mej.

Receptet kommer ifrån en annan blogg så jag länkar till den :)

 http://sotasaker.com/rod-vinbarskaka/ Så jag föreslår verkligen den här kakan för den är väldigt god och lätt att göra :)

Bottnen blir man lite förvånad ver men allt stämmer verkligen i receptet.


// Lina

Av Lina - 25 juli 2012 10:20

Idag ska jag visa er olika "metoder" eller då olika sker man kan göra men allt glas man har. Här kommer bildern

1. 2. 3. 4.

5. 6. 7.  


1. Alliopa tillsammans

2. järtat av mettallfärgade bubblor är gjort av vanigt folié papper. Det reflekterar med glaset och det gör att det blir bubblor. Men om man tar en tjockare variant blir det annorlunda. Den visar jag sen.

3. Smycket jag visade igår. Med det menar jag att man kan göra fera olika lager av glas.

4. är gjord av glaspinnar om vi ar smält med en gassak (man använder den oxå till en creme brulé) Och "vek" dem.

5. Gjort ett hjärta av två stycken glas som vi limmat ihop, sedan ar vi lagt på glaspinnnar.

6. Detta smycke är ett typisk konfetti smycke.

7. Det bruna mönstre ar vi rullat vanlig tunn koppartråd om en pinna och sedan haft det på glaset. Det gör att det ser teknat ut.


Alla dessa saker som jag visar ni ska inte "härma" Utan få inspriation. Och förslag på olika metoder  eller saker och

göra.


Hoppas detta blev till er hjälp!

// Lina

Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards