The Bake House

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Lina - 4 augusti 2012 17:44

Idag har jag gjort ett kort till min pappa eftersom han fyller år idag. Jag gjorde kortet av "distress ink" plattor,papper,stämpel,pappersblomma,spets och en dikt. Här kommer bilderna på kortet!

         

Hejdå!

Av Lina - 4 augusti 2012 17:07

        Tjena allihopa!

Idag fyller min pappa år, då bakade jag och han en budapestrulle. Den var väldigt lätt att göra och desutom JÄTTE god! I rullen hade vi hallon istället för mandariner (stog det i receptet också) Vi va tvunga att köpa hallon men man kan ju lika gärna plocka själv eller köpa jordgubbar eftersom det är billigare. Den sista bilden är en LCHF "bakelse" Men den blev inte så lyckad. Så om ni ska göra en LCHF bakelsa har ej i kokosmjöl den suger upp marrängen och gör den kompakt. Men min LCHF ätande syster åt den ändå ;)

Receptet på rullen: http://www.hemmetsjournal.se/Mat/recept/?RecipeID=6404 

Receptet på bakelsen/tårtan: http://lchfinspiration.wordpress.com/2012/03/28/budapestbakelse/ Jag hade hoppat över kokosmjölet, för det är sällan att man lyckas när man har det i.

På båda malde jag hasselötterna so ska blandas i i marrängen resten hackade jag.


Lycka till //Lina



Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards