The Bake House

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Lina - 7 augusti 2012 19:58

Idag fick ´jag ett uppdrag: Passa mina småsyskon, fast inte hela dan utan ifrån kl.1 så d fick jag såklart lust att testa min muffins hållare. Jag ick ut och plockade lite hallon och rarbarber. Jag var tvungen att skynda mig lite ftersom jag inte blev klar förräns kl.12 Jag hämta dem på dagis sen åt vi lunch och till efterätt: Muffinsen. Dom båda gillade dem min inte det "röda" Dem tyckte att dem var för sura. Men jag som äääälskar surt yckte det var jättegott med dem i. Så dem tog bort det röda och ni ska bara veta hur ycket smulor det var i köket sen :O Men här kommer lite bilder ;)


         

Mumma :D Senare på dagen plockade vi blåbär i ösregnet få se vad jag gör med dem ;)


Recept:

Ungstemp: 200 grader Varmluft: 175 grader

Ca: 20 muffins 12 cupcakes (ungefär)

125 g margarin/smör

2 ägg

2 dl socker

4 ½ dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 tsk vaniljsocker

1½ dl mjölk/grädde


Gör såhär:

Vispa matfettet och sockret pösigt. Tillsätt sedan 1 ägg i taget under omrörning.

Blanda vetemjöl,vaniljsocker och bakpulver. Rör ner i smeten. Häll sedan i mjölken/grädden.

Grätta i mitten av ungen i ca 15-20 min. Mina blev lite kladdiga. så 20 min är bäst, tkr jag :)


Lycka till // Lina


Av Lina - 7 augusti 2012 19:02

Japp, idag har jag varit i ullared, suuuuuuuuuuper kul :D Och dessutom tillsammans med en kompis :D Nu ska jag visa lite bilder på vad jag BLANDANNAT har köpt ;)


Mitt alldra största fynd är denna muffinshållren :D

                  

För själva uppvissningen av underverken. 40 kr VÄLDIGT prisvärd På Lagerhous kostar denna fast lite större 200 kr Nedanför: Bakbok 10 kr

              

Väldigt bra att ha! 10 kr, ingenting för 100 stycken ;)

         

För den som börjar skolan. (högstadiet) Börjar jag i nu :P Pärm: 40 kr Båda pennvässarna: 6 kr Pennor: 6 kr Tejp: 8 kr Blocket: 4 kr (med lim) Överdragningspenna: 9 kr Pennfodral: 10 kr

 

För sminktjejen/tonåringen. ^-^ Hårsprej: 8 kr Ansikstvatten: 19 kr Avsminkingsservetter: 10 kr Den stora ögskuggan: 9 kr Den lilla: 8 kr Den lilla skimmrar :D Den stora glittrar ^-^ Hårsnoddar: 8 kr

 

Sist men inte minst: GOTTEGRISEN *-* Godispåse+Godispåse= 10 kr Tuggumi+tuggimi= 16 kr




Presentation


Hej! Välkommen till min blogg. Jag heter Lina, är 14 år och älskar att baka och pyssla. Det är det min blogg handlar om. Följ gärna bloggen på Blogkeen.se för bäst uppdatering. uppdatering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Strawberry On Top Of Cupcake

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards